Selecteer een pagina

De wachttijdenchecker

whatsapp06-44215252
(Alleen met Whatsapp)

Binnen 3 uur antwoord.
We appen op ma t/m vrij tussen 9:30 uur en 19:30 uur

Staat u op een wachtlijst voor een niet-spoedeisende ingreep?

Wilt u snel medisch geholpen worden?

Zoekt u de beste kwaliteit zorg in combinatie met de beste service?

Wilt u vooraf weten wat uw medische behandeling precies kost?

De snelste en beste Second Opinion?

DIVERSE

Onze missie? Onze klanten zo snel mogelijk het hoogste niveau van zorgkwaliteit en klanttevredenheid bieden!

Onze gespecialiseerde zorgadviseurs organiseren en begeleiden (indien gewenst) de medische behandeling en helpen u graag om alles tot in de puntjes te regelen.

Vrije Artsenkeuze 2017

Wist u dat u geheel zelf mag weten naar welke hulpverlener u gaat voor uw behandeling? Vrije artsenkeuze heeft alles te maken met het soort polis dat u heeft afgesloten bij uw zorgverzekering. Mede vanwege deze keuzeoptie, kunnen wij u sneller verwijzen naar een passende medische behandelaar.

Hoe zit het met de vrije artsenkeuze bij de verschillende polissen? U kunt dit gemakkelijk opvragen bij uw zorgverzekeraar. Heeft u hier hulp bij nodig? Uiteraard helpen wij u ook in dit geval graag, zodat u snel over de juiste informatie kunt beschikken.

Alle zorgverzekeraars hebben in de polisvoorwaarden opgenomen dat een verwijzing vereist is. Dit betekent dat u een verwijsbrief van de huisarts of een medisch specialist nodig heeft – anders vergoedt de verzekeraar uw behandeling niet. U moet een verwijsbrief hebben voordat u een afspraak maakt

VOOR WIE?

Voor welke behandelingen is wachttijdbemiddeling mogelijk?

  • Een afspraak (consult) bij een medisch specialist
  • Diagnostiek (onderzoeken)
  • Opname in een ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum
  • Niet-spoedeisende ingrepen
  • Second-Opinion

Dit omvat in feite alle niet-spoedeisende (dus planbare) zorg. Zo kunt u ons bijvoorbeeld inschakelen voor:

  • Oogheelkunde (o.a. staar)
  • Pijnbestrijding
  • Allergologie
  • Revalidatie
  • Maag-, darm- en leverziekten
  • Hernia-operatie
  • Liesbreuk
  • Vruchtbaarheidsbehandelingen
  • Knieoperatie, knieprothese
  • Kijkoperatie van de knie
  • Kruisbandreconstructie
  • Galblaasverwijdering
  • Bariatrie (overgewicht)
  • Borstvergroting en -verkleining
  • Heupprothese
  • Keel-, Neus-, Oorheelkunde
  • Kijkoperaties
  • Laseren (Refractiechirurgie)
  • Ooglidcorrectie
  • Spataderen
  • Second-Opinion
  • Etc…

Planbase zorg
Bij planbare zorg is er meestal sprake van een verwijzing van de (huis)arts. Deze geeft je een verwijsbrief voor een behandeling bij een specialist in het ziekenhuis. Dit kan bijvoorbeeld zijn voor een Kijkoperatie van de knie ,heupoperatie of staaroperatie. De behandeling is wel echt nodig, maar heeft geen haast. Daarom heet dit planbare zorg. Soms word je door de spoedeisende hulp doorgestuurd naar een specialist. Gaat deze je niet meteen helpen, maar wel een operatie of behandeling voor je inplannen? Dan is ook dit planbare zorg.

HOE?

Of u nu door ziekte een medische behandeling nodig heeft, of iets aan uw lichaam wilt corrigeren, in alle gevallen zullen allereerst uw noden en behoeften uitgebreid worden besproken.

Wat hebt u precies nodig? Wat vindt u een redelijke wachttijd? Hoe ver bent u bereid maximaal te reizen voor een behandeling?

Daarna bespreken we de mogelijkheden met u, waarbij wij onder meer bekijken bij welke zorgverlener de wachtlijst zo kort mogelijk is. Wij zoeken voor u een hoogwaardige zorgaanbieder die dezelfde behandeling uitvoert, echter vele malen sneller dan uw huidige optie.

U kunt ook bemiddeld worden naar een zelfstandig behandelcentrum (kliniek). Dit heeft geen nadelige invloed op de kwaliteit van de zorg, integendeel. Veelal worden de procedures door een gerenommeerd specialist uitgevoerd in een ziekenhuis zoals u gewend bent.

Wij werken samen met vele hoog aangeschreven ( Privé ) klinieken ;Eerstelijns Diagnostische Centra (EDC’s) en zelfstandige behandelcentra (ZBC’s) op het gebied van zorgkwaliteit, klantvriendelijkheid en innovatie op medisch gebied.

Waar worden de ( Privé) klinieken en zelfstandige behandelcentra (ZBC’s) zoal op beoordeeld?

  • De kwaliteit van de organisatie
  • Voorwaarden voor een optimaal resultaat bij de patiënt
  • Het uitvoeren van behandelingen conform afspraken en geldende (wettelijke) protocollen
  • Aanwezige keurmerken, o.a. ZKN, Kiwa, LRQA (Lloyds).
  • BIG Register op naam arts of BIG nummer.
  • Door het ministerie van VWS erkende instellingen voor medisch specialistische zorg, met het doel specialistische en kwalitatief hoogstaande zorg te leveren
  • De behandelaren zijn lid zijn van hun branche organisatie

Wij beschikken over de beste en meest doeltreffende database van Nederland. Deze database is gericht op de kwaliteit van de zorg in zelfstandige behandelcentra, privéklinieken en diagnostische centra.

Medische behandeling in het buitenland?

Veel mensen zijn nochtans niet op de hoogte van het feit, dat verzekerden conform Europese regelgeving zich overal binnen de Europese Unie (EU)medisch kunnen laten behandelen. Dit valt onder het vrij verkeer van personen. Kijk hier voor meer informatie.

Wij bemiddelen daartoe ook voor medische zorg in België, Duitsland en de rest van Europa.

Maximaal aanvaardbare wachttijden: Treeknormen

Uw zorgverzekeraar heeft een zorgplicht jegens u. Dit wordt vertaald in de zogenaamde “Treeknormen”: deze bevatten de maximaal aanvaardbare wachttijden. Uitgebreide informatie hierover vindt u via Treeknormen.

TRANSPARANTIE medische kosten ( o.a. voor uw eigen risico )

Wilt u voorafgaand aan uw medische behandeling graag weten wat de kosten hiervoor zullen zijn? U kunt bij ons geheel gratis deze informatie opvragen, wij zien dit als een onlosmakelijk onderdeel van de service die wij bieden. Uiteraard kunnen wij tevens voor u uitzoeken in hoeverre de behandeling wordt vergoed door uw zorgverzekeraar.

Wij bieden als eerste in Nederland een platform, waar de zorgvraag van de patiënt samenkomt met het beste zorgaanbod, de hoogste kwaliteit en volledige transparantie zie ( http://www.dezorgnota.nl ) . Meer informatie? Vul het contactformulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Vraagt u mijn medisch dossier op?

Nee, helaas kunnen wij dit niet. In verband met de wet op de privacy moet u er zelf voor zorgdragen dat uw medisch dossier in het nieuwe ziekenhuis terecht komt. Wij kunnen u hier wel bij ondersteunen.

Zijn er kosten aan onze  wachtlijstbemiddeling verbonden?

Nee, wij bereken geen kosten!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven

Pin It on Pinterest

Share This